Van heel vroeg in het verkoopproces verzamelt u alle gegevens in uw CRM-programma: de contactgegevens, de commerciële mailings, prospectiemeetings … en uiteindelijk ook verzonden offertes.
Van heel vroeg in het verkoopproces verzamelt u alle gegevens in uw CRM-programma: de contactgegevens, de commerciële mailings, prospectiemeetings … en uiteindelijk ook verzonden offertes.
Het houdt niet op bij het versturen van een offerte. Net in het opvolgen van offertes laten veel ondernemingen steekjes vallen. Een CRM-programma helpt u daarbij. Offertes hangt u aan klantenfiches die door iedereen te consulteren zijn. Ook als de bestelling doorgaat, blijft het mogelijk om terug te grijpen naar de verstuurde offerte.
Wat zijn de redenen dat sommige offertes niet goedgekeurd werden? Dit helpt u om uw commerciële boodschap beter uit te werken, uw aanbod bij te sturen, de ‘meest ideale klant’ scherper te definiëren en ook om offertes overtuigender op te stellen.
Benieuwd naar de werking van offertebeheer in BlueCRM? We komen graag langs om dit vrijblijvend te demonstreren. Contacteer ons.